Jaaroverzicht 2017

Ook dit jaar is het natuurlijk weer tijd voor het jaaroverzicht van 2017.
Gewoon al bijna weer een jaar voorbij, wat vliegt de tijd en wat heb ik weer onwijs leuke dingen mogen doen.Voor mij een bijzonder jaar, het eerste fulltime jaar als fotograaf, het jaar dat ik 30 werd en het jaar waar ik weer een aantal keer op reis ben geweest en natuurlijk de allerleukste mensen weer voor mijn lens mocht verwelkomen.

Benieuwd wat ik allemaal heb gedaan in 2017? Lees dan snel verder.

Januari
Deze eerst maand van het jaar begon al meteen goed, zo was ik op tv te zien op RTL 4 bij het item over de bibliotheek , súper tof natuurlijk! (ook al was het maar een paar seconden ;-))
Deze maand startte ook met een bezoek bij baby Bodi voor een newborn lifestyle sessie en fotografeerde ik onder anders voor de Maregroep en werden die foto’s gepubliceerd in een vakblad, supertof!

Dit was een van mijn doelen voor 2018, publicatie offline en online, check!

Februari
Deze koude wintermaand begon voor ons lekker met een minivakantie,  lekker een midweek in een villa in de bossen in Belgie. Even er tussenuit in een andere omgeving en dan komen bij mij de nieuwe ideeën vaak vanzelf.

Ik startte ook met een nieuwe blogserie: Achter de schermen bij Chantal Cornet Fotografie  en was verder onder andere te vinden in Maastricht en Den Haag , ging op zoek naar nieuwe fotolocaties en maakte plannen voor de komende maanden.

Maart
De maand waar ik in eerste instantie niet heel erg naar uit keek want mijn 30e verjaardag kwam eraan en dat vond ik toch wel een dingetje.
Uiteindelijk viel het natuurlijk reuze mee en werd ik flink verwend door familie en vrienden met heel veel cadeautjes en leuke uitstapjes. Het werk ging natuurlijk ook gewoon door.
Zo werkte ik achter de schermen keihard aan de nieuwe plannen en ideeen, volgde ik zelf een leuke workshop, ging ik naar een netwerk event en sprak veel andere ondernemers uit de buurt en had ik natuurlijk een aantal fotosessie die ik mocht doen, superleuk!
Familiefotografie - Chantal Cornet Fotografie
April
Deze maand was superdruk maar wel echt heel erg leuk! Ik heb in april altijd heel veel fotosessies op de planning staan en dat was ook dit jaar weer zo. Zodra de zon weer wat vaker begint te schijnen is het buiten altijd weer een stuk aangenamer en dat is dan wel weer fijn voor de fotosessie. Het was dus lekker druk en daarnaast heb ik hard gewerkt aan het nieuwe project wat ik in mei wilde lanceren, de volledig nieuwe website.
Na heel wat website problemen ,waar jullie als het goed is niet heel erg veel van hebben gemerkt, vond ik het tijd om het probleem te tackelen.  Dit betekende vervolgens wel de volledige website verbouwen én verhuizen en dat heeft me behoorlijk wat tijd gekost maar wel leuk om echt alles zelf te kunnen doen.
Ook deed ik onder andere een zwangerschapsshoot met deze leukerds in het bos , was mijn foto van dit gezin op tv bij RTL 4 , ontving ik een wéér een gedrukte publicatie met mijn foto’s in de bus en werd het dus eindelijk mooier weer, jeej!
Kinderfotografie op locatie in het bos
Mei
De maand dat ik mijn nieuwe website lanceerde maar ook weer een drukke maand waarin ik wederom weer echt heel veel fotosessies heb mogen verzorgen. Onder ander deze newbornsessie van Sky, een reportage voor een project van de bibliotheek, een groot project voor de gemeente en tevens schoot ik beelden voor Bureau Inge in samenwerking met Visagie by Leonie.

Fotoshoot in de duinen

Juni
Heel even een paar dagen er tussen uit, tijd voor wat zon en een andere omgeving. Valencia stond op de wishlist dus dat is het geworden. De blog met foto’s van deze korte citytrip kun je hier vinden.
Maar voor ik met vakantie kon , mocht ik ook nog de bruiloft fotograferen van deze
twee lieve mensen  voor ze zouden emigreren naar Amerika samen met hun kinderen. Ook fotografeerde ik een heuse haringparty (ja echt!) en stonden er nog wat leuke familiefotosessie op de planning.
Vakantie in Spanje , Valencia
Juli & Augustus
Deze maanden is het meestal ietsjes rustiger omdat veel mensen met vakantie zijn. Ik werk in de zomermaanden echter gewoon door. Er is altijd nog meer dan voldoende werk komende uit de maanden april , mei en juni om te bloggen en aan jullie te laten zien. Het was deze maanden echt een flink aantal dagen heerlijk weer dus ik heb wel een paar keer op het terras gezeten na het werken. Ook deed ik de newborn lifestyle fotosessie van dit jongetje en stonden onder andere deze leuke mensen voor mijn lens voor hun sessie familiefotografie

Ook was dit weer een maand van netwerken, bijeenkomsten bijwonen, webinars volgen van de mensen die ook niet met vakantie zijn tijdens de zomer en las ik tussendoor een aantal boeken.
Een mens is tenslotte nooit uitgeleerd toch? Wel lekker in de zon zodra het kon natuurlijk.

Loveshoot op locatie in Noordwijk
September
En toen was het ineens al weer september! En dat betekend dat het alweer een jaar geleden is dat ik besloot om volledig voor Chantal Cornet Fotografie te gaan en bijna de deur uitrende bij mijn laatste werkgever. Zo zie je maar hoe snel een jaar voorbij gaat. En wat heb ik al weer leuke dingen mogen doen. Ook in september was het nog heerlijk weer, deed ik wederom een aantal fotosessies voor mijn zakelijke klanten en had ik nog een aantal fotosessies met lieve gezinnen.
Portretfotografie - Chantal Cornet Fotografie
Oktober & November
Naast de leuke herfstsessies die ik in oktober deed mocht ik ook onverwachts nog even lekker naar de zon. De mister ging op zakenreis naar Madrid en omdat ik die dagen geen fotosessies gepland had staan besloot ik om gezellig mee te gaan. Even een paar dagen eruit, de mister moest natuurlijk gewoon werken dus ik ben lekker alleen de stad in geweest. Weer een mijlpaal want vroeger zou ik dat in mijn eentje geen eens durven. Ik heb heerlijk door het park gewandeld, op terrasjes gezeten met Spaanse cappuccino’s en genoten van de zon. Met een notitieboek vol nieuwe plannen en ideeën vertrokken we weer richting huis. De blog van Madrid is nog in de maak en houden jullie nog even van mij te goed.

December
Een korte werkmaand voor mij, wij waren nog niet op ‘zomer’vakantie geweest, dat heb je wanneer je als ondernemer veel werkt tijdens de zomermaanden. We wilden wel graag een zonnetje dus we vlogen lekker naar de Carribean. En zo zaten wij lekker in het zonnetje terwijl het in Nederland flink winters weer werd en het land onder een laagje sneeuw werd bedekt. Voor we op vakantie vertrokken schoot ik nog de laatste bruiloft van 2017, een echte winterbruiloft. En ook de blog van deze mooie dag houden jullie nog van mij tegoed evenals de blog van onze vakantie op Bonaire.
En zo zijn we weer rond. Twaalf maanden , vier kwartalen en 52 weken. Het is tijd om dit jaar af te sluiten en weer vol goede moed het nieuwe jaar te starten.
Ik wens jullie dan ook allemaal een onwijs goed uiteinde en natuurlijk hoop ik jullie in 2018 ook weer te mogen verwelkomen.